Hvor finder du akademiske artikler?

Akademiske artikler koster ofte penge at få fat i. Vi giver dig derfor en oversigt over andre måder hvorpå du kan tilgå forskellige akademiske artikler.

Metoder til at få fuld adgang til teksterne

Desværre er der ikke altid fri og fuld adgang til teksterne (det kan også forekomme i EBSCO og de andre specialdatabaser) - hvad gør man så?

Læs nedenunder, i prioriteret rækkefølge.

bibliotek-studerende-hjaelp-01

Kan du stadig ikke finde artiklen?

Hvis du har prøvet ovenstående punkter og stadig ikke kan finde frem til en artikel i fuld tekst?

send os en mail til biblioteket. Send gerne et link med, så går det hurtigere.

Herefter vil vi undersøge om der er adgang via ResearchGateNet.

Det er med forbehold, for forskere/forfattere på ResearchGateNet skal tjekke deres mail før vi får tilsendt artikler. Det er ikke altid de er så hurtige.

Find mere hjælp

Se hvordan du ellers kan blive klogere på akademiske artikler.

Hvad er en akademisk artikel?

Bliv klogere på hvad en akademisk artikel er og hvordan den er forskellig fra en medieartikel.

Hvad er en akademisk artikel?
Hvordan læser du en akademisk artikel?

At læse akademiske artikler er ikke samme metode som den, du bruger når du fx læser en lærebog. Lær hvordan du læser en akademisk artikel her.

Hvordan læser du en akademisk artikel?